+1

#TTnaPoziomie – to oficjalny hashtag tematyki wpisów zaproponowany przez zebranych komentatorów, publicystów, PRowców, dziennikarzy i społeczników zebranych na Przedświątecznym TweetUP w Episkopacie Polski (17 grudnia 2015 r.).

#TTnaPoziomie
Chodzi o to, aby Twitter stał się miejscem bardziej przyjaznym i rzeczowym.

Już w kilka godzin po spotkaniu i opublikowaniu #TTnaPoziomie, hashtag stał się najpopularniejszym znacznikiem w polskim Twitterze (ponad 30 tys. hashtagów). W dużej mierze było to spowodowane opublikowaniem Dekalogu na polskim Twitterze. Sam zarys dekalogu powstał po godzinnej dyskusji. Osobiście traktuję go jako wersję roboczą, ale cieszę się, że wzbudził zainteresowanie ludzi. Dbałość o wysoki poziom i kulturę osobistą jest w każdym medium wartością dodatnią i spaja wartości demokracji.

 

Poniżej Dekalog, proszę spojrzeć:

 

1. Nie unikać słowa „Boże Narodzenie”.

Okres świąt i poprawność polityczna… Season’s greetings…

2. Każdy jest inny – życzmy sobie inaczej.

Może warto nie wysyłać masowych wiadomości sms czy e-maili do 250 osób?

3. Dzielmy się dobrą treścią (linki).

Czy to co udostępniam w Internecie innym, jest wartościowe?
4. Nie wszczynać kłótni.

5. Nie spierać się słowami.

6. Nie sądzić innych.

7. Możemy zatrzymać falę wpisów wulgarnych, obelżywych STOP!

8. DOBRO lepiej mnożyć niż zło.

9. Używajmy form grzecznościowych: „Pan”, „Pani”, tytułów – przypominają, że każdy zasługuje na szacunek.

10. Pokora wobec własnej niewiedzy.

Nie muszę komentować każdego tematu: czy rzeczywiście znam się na fizyce nuklearnej, teologii dogmatycznej czy trendach w fitness?

11. Dbajmy o dobre obyczaje i kulturę osobistą.

12. Nie banujmy.

13. Pozwólmy sobie na bycie sobą, a nie własną opinią.

14. Bądźmy prawdziwi! Piszmy tweety, które podnoszą na duchu, a nie powalają.

15. Więcej radości.

 

 

Łukasz Marian Zając na Twitterze: @zajaclukasz

 

 

Relacja ze spotkania:

www.episkopat.pl/informacje_kep/7032.1,Tweetup_w_siedzibie_Episkopatu.html

 

O autorze:


Łukasz M. Zając
Strateg, manager PR.

Z wykształcenia socjolog. Od 10 lat pracuje w komunikacji. Odpowiada za zarządzanie zespołem, audyt i startegie PR, produkcje filmowe oraz wideomarketing i komunikację. Ma doświadczenie w pracy reporterskiej, blisko zaprzyjaźniony z filozofią, biznesem i kulturą. Lekko wybuchowy, jednak ma duże serce. Lubi marchewkę, pistacje i kawę. Posiada doświadczenie w branży: IT, FMCG, NGO, FILM.

Czytaj także:

Rewolucja w codziennej komunikacji on-line (mikro wydawcy, kultura instant, nowa sprzedaż)