Spotkanie odbyło się 6 czerwca 2016 r. w Warszawie.  INSPIRACJE z panelu “25-lat Public Relations w Polsce”.

  • Polska branża PR wskazuje na bogate doświadczenie edukacyjne. Duża część wiedzy pochodzi z nauk humanistycznych i społecznych (szczególnie dziennikarstwa, ale również prawa, filologii, psychologii czy marketingu). I także nauk ścisłych! Ten „bukiet doświadczeń” kształtuje też obraz polskiego PR. Polecam badania zaprezentowane przez Adama Łaszyna.
  • Zauważamy nacisk na kwestie efektywności praktyk public relations. Wskaźniki ROI, KPI, Score card są dziś standardem nie tylko w korporacyjnych działach PR.

„mitologizowanie kliknięć”

  • Mierzalność efektów PR ma też dwie strony: proces mierzenie „lajków”, „odsłon”, „udostępnień” może powodować również „mitologizowanie kliknięć”. Budowanie wizerunku i reputacji jest wymagające i niełatwo dobrać właściwe wskaźniki.
  • Informacja prasowa może przeżywać znów renesans. Wynika to z faktu, że dziennikarze i media workerzy wykonują swój w nowych warunkach. Jest szybsze tempo działań i mało czasu na dokładne opracowanie materiałów (dokumentacja, weryfikacja, redakcja). Dobra i rzetelna informacja prasowa jest wielką pomocą dla pracy w redakcji.
  • Informacja prasowa ma kilka ważnych atutów:

– przekazuje precyzyjne informacje

– posiada jasną strukturę

– jest wygodna dla dziennikarza

– może być ubogacona ciekawym materiałem audiowizualnym

  • Piarowcy powinni mieć również swoje specjalizacje branżowe. W ten sposób lepiej i owocniej przebiega współpraca na linii firma (klient) – agencja PR (wykonawca usług).

„Dziś 10 lat pracy dla jednego klienta to już nie atut!”

  • Klienci poszukują też świeżości spojrzenia na branże i praktykę PR. Jeden piarowiec podsumował to zadaniem „Dziś 10 lat pracy dla jednego klienta to już nie atut!”
  • W procesie optymalizacji narzędzi i pracy nad zarządzaniem wizerunku, nie można zapominać o reputacji firmy. To bardzo istotny czynnik, budowany długofalowo. To nie tylko praca nad wizerunkiem, to budowanie relacji i zaufania wobec firm.

Uczestnicy spotkania:

– Adam Łaszyn (Jeden z twórców książki, prezes agencji AlertMedia)
– Dariusz Tworzydło (Współtwórca książki, prezes Exacto oraz Newsline.pl)
– Mariusz Sokołowski (były rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji, obecnie agencja PR – R4S)
– Iwona Sarachman (Dyrektor na Europę Centralną – AmRest)
– Sebastian Bykowskiego (Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE)
– Maria Buszman-Witańska (dr nauk humanistycznych, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
– Konrad Ciesiołkiewicz (Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR – Orange Polska)
– Kuby Antoszewskiego (PR manager, Millward Brown)
– Jakub Dmitrowski (Wiceprezes ZFPR, Prezes agencji PR Smart Media)

 

25-lat Public Relations w Polsce.

Relacja Związku Firm Public Relations – czytaj więcej >>>

 

O autorze:


Łukasz M. Zając
Strateg, manager PR.

Z wykształcenia socjolog. Od 10 lat pracuje w komunikacji. Odpowiada za zarządzanie zespołem, audyt i strategie PR, produkcje filmowe oraz wideomarketing. Ma doświadczenie w pracy reporterskiej, blisko zaprzyjaźniony z filozofią, biznesem i kulturą. Lekko wybuchowy, jednak ma duże serce. Lubi marchewkę, pistacje i kawę. Posiada doświadczenie w branży: IT, FMCG, NGO, FILM.