Recenzje książki „Po co jest PR”

Żyjemy w czasach ciągłego szumu informacyjnego. Stawia to przed przedsiębiorstwami nieustanne wyzwania w zakresie komunikacji. Polski biznes wydaje się podzielony na tych, którzy już wykorzystują narzędzia PR – oraz tych, którym ciągle kojarzą się one z propagandą i manipulacją.
Książka Łukasza Zająca pokazuje, że PR dotyczy obu tych grup – pierwszej przypominając o tym, jak uporządkować działania w tym obszarze, drugiej zaś wyjaśniając, dlaczego są one ważne.
W dobie postępującej profesjonalizacji – pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą docierać ze swoją komunikacją do właściwych odbiorców.
Polecam każdemu.

Jakub Siudyka,
specjalista ds. marketingu usług medycznych

 

Łukasz Zając w „przewodniku po PR” w przystępny sposób opisuje, czym jest Public Relations, jakie są jego cechy, przypominając o tym, jaka jest geneza jego powstania. Autor ilustruje nam także sposób w jaki piar ewoluował w ostatnich dziesięcioleciach i latach. W sposób przystępny przybliża nam jakie są różnice między piarem a pozostałymi narzędziami marketingu, sprzedaży, czy relacji inwestorskich, z którymi się przenika, czerpiąc z nich i równocześnie wspierając działania zarówno dużych przedsiębiorstw, urzędów, jak i organizacji non-profit oraz osób.

Michał Gembal

Menedżer, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy ARCUS

 

„Po co jest PR?”. Nie wiesz? Public relations rządzi po cichu w kuluarach sukcesu i głośnego skandalu. Stoi za plecami szokujących celebrytów ze świata show-biznesu, kontrowersyjnych polityków z pierwszych stron gazet, za przedsiębiorcami, instytucjami, organizacjami czy głośnymi kampaniami w mediach. Po PR coraz częściej sięgają nawet przestępcy, pławiąc się w blasku fleszy podczas głośnych procesów… W dobie rewolucji medialnej świat potrzebuje public relations.

Książka „Po co jest PR?” to nie jest zwykły przewodnik po współpracy z PR-owcami. Jej autor  Łukasz Zając w prosty i zrozumiały sposób zdradza sekrety public relations, tłumaczy jego kluczowe mechanizmy oraz specyfikę pracy specjalistów zajmujących się PR-em. Z tą książką będziesz wiedział, jak zabłyszczeć w blasku fleszy, jak skutecznie zbudować wizerunek swój lub przedsiębiorstwa, co zrobić, aby mały sukces przerodził się w gorącego newsa w prasie, telewizji czy mediach społecznościowych, jak przygotować skuteczną kampanię i jak powinna wyglądać współpraca z agencją PR. Autor podpowiada nie tylko przedsiębiorcom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z PR-em, ale także podpowiada profesjonalistom od public relations zajmującym się doradztwem biznesowym lub usługami konsultingowymi. Dzięki temu poradnikowi PR stanie się łatwiejszy i lepiej zrozumiały nie tylko dla specjalistów, ale także dla liderów firm, organizacji, studentów.

Agnieszka Jaskulska, psycholog, dziennikarka tygodnika „Linia Otwocka”

 

Po co jest PR? No właśnie, ten cały piar – dziś wykorzystywany wręcz jako obelga lub synonim gorszych lub jeszcze gorszych manipulacji…

Łukasz Zając zaś podjął się wyzwania odczarowania tego pojęcia i pokazania nam „jasnej strony mocy”. Znajdziemy w książce alternatywę dla propagandy mylonej z PR, namowę do szukania siły w prawdzie o naszej organizacji i budowania relacji (personal relations) opartych o uczciwe, obustronne relacje z naszym Klientem, partnerem czy lokalną społecznością. W czasach gdy ulegamy pokusie zamknięcia się w świecie ”łatwych” zasięgów, konwersji i KPIi lubimy szukać alibi dla tak „ambitnego”, a przecież jedynego słusznego podejścia do budowania reputacji i dobrego odbierania naszej organizacji – autor stawia tutaj wysoką poprzeczkę i bardzo dobrze. (…)

Przyznam, że jako kilkunastoletni praktyk mam spory dystans do poradników branżowych. Nie dlatego, że wiem już wszystko, ale na fakt, iż najczęściej rzecz drukowana w świecie marketingu czy komunikacji dezaktualizuje się mniej więcej miedzy transportem z drukarni do księgarni. Łukasz zdaje się idealnie dobrał mieszankę porad nie starzejących się z osadzeniem ich w towarzystwie ostatnich zdobyczy techniki i aktualnych trendów w komunikacji.

Jan Zaborowski
Konsultant marketingu z kilkunastoletnim stażem, ekspert budowania marki  –  produktu, firmy, pracodawcy. Właściciel Zaborowski Studio Komunikacji.

 

 

Jako PR-owiec cieszę się, że autor podjął się zadania edukowania polskich przedsiębiorców tego, ileż można zyskać spójnymi i dobrze zaplanowanymi działaniami PR-owymi. Cieszy mnie to tym bardziej, że sama w pracy z klientami widzę, że podejmują oni często mało spójne działania, a i ich wynik wówczas jest mało zadowalający. Im więcej edukacji w tym zakresie, tym lepiej i dla nas PR-owców, bo będzie nam się pracowało łatwiej. Tym samym lepiej także dla polskiego biznesu, bo będziemy mieli bardziej świadomych przedsiębiorców, którzy chętnie sięgać będą po wsparcie specjalistów ds. PR. Książka będzie też świetnym przewodnikiem dla specjalistów z zakresu public relations, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej. (…) Bardzo podoba mi się, że Łukasz Zając mocno skupia się na temacie wartości i zaufania w biznesie.

 

Joanna Ekert

PR-owiec, ekspertka komunikacji, autorka bloga PRo-komunikacja.pl