Praca specjalistów public relations to interdyscyplinarne pole działań. Po pierwsze, trzeba być „na bieżąco” w takich obszarach jak: opinia społeczna, trendy, „tarcia cywilizacyjne”, ekonomia, kultura, polityka, obyczajowość i na wielu innych polach kształtujących codzienne życie społeczne.  Po drugie, należy się orientować, w jaki sposób aktualne procesy społeczne, kulturowe, medialne, obyczajowe… składają się w jeden obraz. Jak w przypadku układania puzzli. Po trzecie, trzeba mieć wyczucie decydującego momentu, który ma wpływ na skuteczność kampanii PR.

Już w 1923 roku, Edward L. Bernays – w książce „Crystallizing Public Opinion” – podkreślił jak istotne jest nieustanne studiowanie wielu obszarów przez praktyków PR. Dobre usługi PR są w stanie świadczyć osoby i zespoły, które mają szerokie horyzonty, dobre wyczucie „tu i teraz”, świeże pomysły i sprawdzone metody realizacji wyznaczonych zadań.

 

„The public relations counsel is first and foremost a student. His
field of study is the public mind. His text books for this study are
the facts of life; the articles printed in newspapers and magazines,
the advertisements that are inserted in publications, the billboards
that line the streets, the railroads and the highways, the speeches
that are delivered in legislative chambers, the sermons issuing
from pulpits, anecdotes related in smoking rooms, the gossip of
Wall Street, the patter of the theatre and the conversation of the
other men who, like them, are interpreters and must listen for the
clear or obscure enunciations of the public”.

Bernays, Edward L. Crystallizing Public Opinion, 1923

***

Łukasz M. Zając
Twórca i strateg Agencji Zając PR

Z wykształcenia socjolog. Od 10 lat pracuje w komunikacji społecznej. Odpowiada za zarządzanie zespołem PR, audyt i strategie public relations, produkcje filmowe oraz wideo-marketing. Posiada doświadczenie w pracy reporterskiej i redakcyjnej. Wykładowca public relations (Uniwersytet Jana Pawła II w Krakowie). Blisko zaprzyjaźniony z filozofią, biznesem i kulturą. Lekko wybuchowy, jednak ma duże serce. Lubi marchewkę, pistacje i kawę. Pracuje dla branży: FMCG, IT, NGO, FILM.

Czytaj także:

Czego można nauczyć się od pIarowców?

O budowaniu relacji w biznesie

 

 

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment