Dzielimy się wiedzą z konferencji. Trzeba przyznać, że wydarzenie zebrało interesujących influencerów, agencje wpierające współpracę z twórcami, ludzi mediów oraz biznes. Wszystko w dobrym tempie i nowoczesnej przestrzeni Stadionu Narodowego (PGE) w Warszawie.

Influencer – to osoba wpływająca na opinie innych poprzez publikowanie własnych materiałów w mediach społecznościowych (YouTube, Facebook, Instagram, Twitter etc.), płynnie wykorzystująca nowe technologie i kreująca wokół siebie zaangażowaną widownię. Cześć influencerów w Polsce ma publiczność porównywalną lub przekraczającą zasięgi  w tradycyjnych mediach.

 

Poniżej 9 zebranych myśli*

1. Influencer chce by klient (marka) miał zaufanie do pracy twórcy. To twórca zna lepiej swoje dzieło…
2. Pamiętaj, że współpracując z influencerem korzystasz z wizerunku twórcy oraz z jego wypracowanej widowni (ilość subskrybentów, relacje, polubienia, zasięgi oglądanych filmów na YouTube czy w social media).
3. Influencer chce unikać „szumu medialnego”. Nie chce być twarzą kilkunastu kampanii w jednym czasie.
4. Influnecer to człowiek z bogatą osobowością i konkretnymi zdolnościami. Dzięki temu zgromadził widownię.
5. Efekty współpracy z influencerem warto mierzyć takimi wskaźnikami jak m.in. stopień zaangażowania widowni, „watch time”, czyli jak długo film był oglądany na You Tube, czy poprzez zdobyte leady.
6. Infulencer to nie media, to nie „banner” – to twórca.
7. Influencer wie jak dokonać nieinwazyjnego kontaktu z konsumentem.
8. Influnecer jest autentyczny. Jego widownia jest na to wyczulona. Dlatego widzowie oglądają You Tube a nie klasyczną telewizję.
9. Biznes wspierający mądrych i opiniotwórczych influencerów pomaga im w rozwoju oraz przyczynia się do budowania określonych postaw wśród widzów. Co więcej, wybór twórcy do kampanii wpływa także na kształtowanie opinii i budowania formatów wśród innych twórców (ciekawy wątek Konrada Kruczkowskiego z „Halo Ziemia”). Lokowanie budżetów ma charakter społecznej odpowiedzialności biznesu. Każda złotówka wspiera określone idee i twórców oraz ich widownie.

 

*Opis tych myśli jest uproszczeniem, skrótem. Są wyjęte z kontekstu wystąpień, ale zaznaczają pewne tendencje i praktyki.

 

 

 

Łukasz M. Zając
Twórca i strateg Agencji Zając PR

Z wykształcenia socjolog. Od 10 lat pracuje w komunikacji społecznej. Odpowiada za zarządzanie zespołem PR, audyt i strategie public relations, produkcje filmowe oraz wideo-marketing. Posiada doświadczenie w pracy reporterskiej i redakcyjnej. Wykładowca public relations (Uniwersytet Jana Pawła II w Krakowie). Blisko zaprzyjaźniony z filozofią, biznesem i kulturą. Lekko wybuchowy, jednak ma duże serce. Lubi marchewkę, pistacje i kawę. Pracuje dla branży: FMCG, IT, NGO, FILM.

@zajaclukasz

Czytaj także:

Czego można nauczyć się od piarowców?

O budowaniu relacji w biznesie

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment